Algemene voorwaarden 't Sfeerhuysch
E-mail: Emreakyuz2@outlook.com
Website: www.tsfeerhuysch.nl
Artikel 1 - Definities
1. ‘t Sfeerhuysch: ‘t Sfeerhuysch, gevestigd te
Veenendaal, KvK-nummer 89004450.
2. Klant: degene met wie ‘t Sfeerhuysch een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: ‘t Sfeerhuysch en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en
leveringen van diensten of producten door of namens ‘t Sfeerhuysch.
2. ‘t Sfeerhuysch en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. ‘t Sfeerhuysch en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van andere(n)
uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. ‘t Sfeerhuysch hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie-
of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. ‘t Sfeerhuysch mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die ‘t Sfeerhuysch niet kon voorzien ten tijde
van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de
verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten
ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren
producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. De Klant rekent producten direct af.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag ‘t Sfeerhuysch het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan
de Klant geleverde producten.
2. ‘t Sfeerhuysch maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de
Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten
onmiddellijk retourneren aan ‘t Sfeerhuysch, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 8 - Retentierecht
1. ‘t Sfeerhuysch kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat
de Klant alle nog openstaande rekeningen van ‘t Sfeerhuysch heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende
zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan ‘t
Sfeerhuysch.
3. ‘t Sfeerhuysch is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn
retentierecht.
Artikel 9 - Retentierecht
1. ‘t Sfeerhuysch kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat
de Klant alle nog openstaande rekeningen van ‘t Sfeerhuysch heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende
zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan ‘t
Sfeerhuysch.
3. ‘t Sfeerhuysch is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn
retentierecht.
Artikel 10 - Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan ‘t Sfeerhuysch te verrekenen met
een vordering op ‘t Sfeerhuysch.
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
1. ‘t Sfeerhuysch blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van ‘t Sfeerhuysch met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het
tekortschieten in de nakoming.
2. Totdat die tijd in lid 1 kan ‘t Sfeerhuysch gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op
een andere manier bezwaren.
4. Wanneer ‘t Sfeerhuysch gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt
en mag ‘t Sfeerhuysch van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 12 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij ‘t Sfeerhuysch, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag ‘t Sfeerhuysch zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan ‘t
Sfeerhuysch kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
1. De levertijden van ‘t Sfeerhuysch zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten
ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft
gekregen van ‘t Sfeerhuysch.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer ‘t Sfeerhuysch later levert
dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer
‘t Sfeerhuysch niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en ‘t
Sfeerhuysch iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en ‘t Sfeerhuysch schriftelijk iets anders hebben
afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder
een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij ‘t
Sfeerhuysch niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten
of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan ‘t Sfeerhuysch. Doet de Klant dit niet, dan kan hij ‘t
Sfeerhuysch niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 17 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van
de Klant.
Artikel 18 - Montage en of installatie
1. Hoewel ‘t Sfeerhuysch zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren,
draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
Artikel 19 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of
constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet voor normale slijtage, schade door ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product,
nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant, wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden
vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten gaat over op de Klant op het moment van levering,
tenzij anders overeengekomen.
Artikel 20 - Ruilen
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen onder bepaalde voorwaarden:
• Ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop met originele factuur en ongebruikt product in originele verpakking
zonder scheuren.
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste
artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 21 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart ‘t Sfeerhuysch tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door ‘t Sfeerhuysch
geleverde producten en/of diensten.
Artikel 22 - Klachten
1. De Klant moet een door ‘t Sfeerhuysch geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele
tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet
de Klant ‘t Sfeerhuysch daarvan binnen 1 maand op de hoogte stellen.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden ‘t Sfeerhuysch hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft een gedetailleerde omschrijving van de tekortkoming, zodat ‘t Sfeerhuysch hierop gepast kan reageren.
Artikel 23 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan ‘t Sfeerhuysch.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling ‘t Sfeerhuysch tijdig bereikt.
Artikel 24 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer ‘t Sfeerhuysch een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor
het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 25 - Aansprakelijkheid ‘t Sfeerhuysch
1. ‘t Sfeerhuysch is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of
bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer ‘t Sfeerhuysch aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met
de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. ‘t Sfeerhuysch is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer ‘t Sfeerhuysch aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
Artikel 26 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van ‘t Sfeerhuysch vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de
aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.
Artikel 27 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer ‘t Sfeerhuysch toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn
verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe
betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door ‘t Sfeerhuysch nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat ‘t
Sfeerhuysch in verzuim is.
3. ‘t Sfeerhuysch mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer ‘t Sfeerhuysch kennis heeft genomen van omstandigheden
die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 28 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van ‘t Sfeerhuysch door de Klant niet aan ‘t Sfeerhuysch
kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: (de lijst met voorbeelden)
Artikel 29 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en ‘t
Sfeerhuysch de overeenkomst aanpassen.
Artikel 30 - Wijziging algemene voorwaarden
1. ‘t Sfeerhuysch mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag ‘t Sfeerhuysch altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal ‘t Sfeerhuysch zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 31 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met ‘t Sfeerhuysch aan anderen overdragen zonder schriftelijke
toestemming van ‘t Sfeerhuysch.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen
invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de
buurt komt van wat ‘t Sfeerhuysch bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en ‘t Sfeerhuysch is Nederlands
recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van ‘t Sfeerhuysch is exclusief bevoegd om kennis te nemen
van eventuele geschillen tussen de Klant en ‘t Sfeerhuysch, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 14 september 2023.